close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד אפשר לטפל במיגרנה כרונית

מערכת שורשכז כסליו, תשפ25/12/2019

מגרנה היא כאב ראש לא רגיל, שלא עוזב ו"נמצא שם תמיד". כיום ניתן לטפל במיגרנה בצורה חדשנית יותר

תגיות:
לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מתמודדים עם מיגרנה כרונית. מדובר על מצב בו, חווים כאבי ראש אשר אינם מניחים ולא מאפשרים לתפקד באופן סדיר ביום יום. אותם כאבים יכולים להשפיע על מי שמתמודד איתם, לבצע פעולות פשוטות לכאורה, פעולות אשר עבורם אחרים, הם דברים שבשגרה.

כל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמו מתמודד עם כאבי ראש בשלב כזה או אחר. זה יכול לנבוע מחוסר שתייה, מצריכת אלכוהול מוגברת, לחצים, מתח, עומס פעילויות, רעשים קיצוניים ועוד. אך מיגרנות זה דבר הרבה יותר משמעותי, הרבה יותר רציני, צריך לומר שזה גם די שכיח, שכן על פי הערכות כמעט 10 אחוז מאוכלוסיית
הגברים מתמודדים איתה, בעוד שאצל הנשים המספרים גבוהים יותר, ומגיעים ל-30 אחזו בערך.

מה זה מיגרנות?
מדובר על כאבי ראש שיכולים להופיע בחלק מסוים של הראש, ויכולים לעבור גם על חלקים אחרים. הם נמשכים מספר שעות ולעיתים אפילו מספר ימים. לא פעם, הם מלווים בחולשה, הפרעות בראייה, סחרחורות, בחילות ועוד.

לא פעם אנשים שמתמודדים עם מיגרנות, מוצאים את עצמם גם מתמודדים עם תופעות נוספות, כגון הפרעות קשב וריכוז, כבדות, עצירות, הקאות ועוד. לכן, גם אפשר לאבחן את המיגרנה בצורה שונה מכאב ראש רגיל.

צריך לומר, הנסיבות שמובילות למיגרנות, הן לא פעם דומות לנסיבות שמובילות לכאבי ראש רגילים רק עם אפקט יותר משמעותי. למשל, כעס, פחד, לחצים, מתח, עבודה מרובה, וכן יש הסבורים ששימוש במוצרי מזון מסוימים, יכולים בהחלט להגביר את הסיכוי להתמודד עם מיגרנות.

כיצד אפשר לטפל במיגרנות כרוניות
מן הסתם, אם אנחנו מתמודדים עם מיגרנות כתוצאה מלחצים, מתחים, פחדים וכדומה, אז באופן טבעי, בשביל להתגבר על זה, יש לנסות ולהימנע כמה שיותר ממצבים אלה. העניין הוא שלא תמיד זה אפשרי. בדיוק כמו שאפשר וצריך להימנע ממאכלים שעלולים להגביר את הסיכוי לכך, למשל, אוכל שמן, מוצרי חלב, מוצרים עם הרבה סוכר ועוד.

דרכים אחרות להתמודד עם מיגרנה, זה לפנות אל מרפאה לטיפול בכאב, שם ידעו לאתר את הנסיבות למיגרנה וכן ידעו לספק תרופות ואמצעים אחרים שיכולים לעזור בהתמודדות עם הבעיה. חשוב לומר, בכל מקרה, יש צורך לבצע שינוי באורחות החיים לשם כך. הרבה פעמים אנחנו לא שמים לב לזה, אך הדרך בה אנחנו חיים, הדרך בה אנחנו מתנהלים ביום יום, משפיעה עלינו בהיבטים שונים, לא רק על הנפש אלא גם פיזית.

מעבר לכך, אנחנו יכולים למצוא מגוון תרופות ואמצעים, כולל תרופות אלטרנטיביות שיכולות לעזור, בפרט דברים שקשורים לרפואה סינית, אשר מתעסקת בכך לא מעט. אפשרויות אחרות, יותר פשוטות, אך צריך לומר יעילות באופן נקודתי בלבד, זה שימוש במגבות מים חמים, מקלחות נעימות, עיסוי בראש, והרבה מנוחה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה